torsdag 17 oktober 2013

Jakt och prov

Som sagt, jakten gick bra i början trots värmen. Men man fick ta det lite försiktigt med hundarna. Det var väl skyttet som inte alltigt var på topp. Har tränat en del vatten apport i sommar med Jessi. Som vi fick prova på riktigt nu i höst då jag sköt double på sjöfågel. En liten överaskning var fjärde dan på jakten då jag gjorde en kvälls sväng. Milton tog stånd i en liten skogsremsa på ca 20m mellan två stora myrar på 700m höjd.Var säker på att det var ripa men när jag kom fram så lyfter det en kull med järpe. Sen blev det mindre jakt ett tag då Jessi började löpa och jag vart sjuk några dagar. Slutet av september så var det skogsprov i Älvdalen. Då det var för få anmälda till Segrarklassen så startade jag Jessi i Ökl på lördagen. Det resulterade i att vi lyckades få 1HP Ökl. Det får man vara riktigt nöjd med. Var en del jakt dagarna efter provet. Men lite skygga fåglar gjorde att det inte blev så mycket. Men helgen efter så blev det en riktigt lyckad sväng med Jessi efter förmiddags regnet. Unni börjar vara rätt så stor vid det hära laget, ska ta några kort snart på henne.

Inga kommentarer: